Net PR Synergy (NPRS) ? model zarządzania komunikatami PR'owymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania (SEO - Search Engine Optimization) mający na celu promocję kluczowych elementów przyjętej strategii Public Relations w wyszukiwarkach internetowych.Metoda NPRS polega na promowaniu wybranych artykułów prasowych opublikowanych w Internecie poprzez ich aktywne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek (SERP - Search Engine Results Page) metodą kontentową.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang.
Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
e-PR to działania Public Relations w głównej mierze skupiające się na narzędziach dostępnych w Internecie, w tym w mediach społecznościowych1..Dzięki nim można kształtować wizerunek, komunikować się z mediami (głównie elektronicznymi), rozwijać bazę dziennikarzy oraz portali internetowych. Znaczna część branży posługuje się także sformułowaniem Internet Public Relations (Internet PR), które można zdefiniować jako funkcje zarządzania umożliwiającą komunikację pomiędzy przedsiębiorstwem a jego otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym, o charakterze ciągłym i planowym, poprzez narzędzia sieci internetŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/E-PR