Pulsar BHP

Oferta szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest dość szeroka, ponieważ każdy z dostępnych rodzajów szkolenia jest przeznaczony dla konkretnych uczestników.
Jednym z możliwych szkoleń do wyboru są te przeznaczone dla pracowników administracyjnych i biurowych.
Okresowe szkolenie BHP dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych posiada szerokie grono potencjalnych uczestników, ponieważ dotyczy także pracowników placówek oświaty, placówek służby zdrowia oraz jednostek naukowo-badawczych.
Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom.
Firmy zajmujące się sprawami BHP oferują przeprowadzanie szkoleń, które najczęściej odbywają się w formie seminarium połączonego z samokształceniem.
Po ukończeniu wybranego szkolenia wydaje się pracownikom specjalne zaświadczenia, potwierdzające uczestnictwo w odpowiednim kursie.
Dla pracowników administracyjno-biurowych przeznaczone są odpowiednie szkolenia BHP.System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja.
Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze.

Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania.

Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.W wielu krajach europejskich nieudzielenie pierwszej pomocy osobie poszkodowanej jest karalne.
Dlatego też obowiązkiem każdego obywatela jest znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w razie jakiegoś nieszczęścia.

Z tego powodu już podczas edukacji w szkole uczy się młodzież odpowiednich wzorców zachowań w poszczególnych sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia.

Również w miejscu pracy są przeprowadzane konieczne szkolenia pracowników z zakresu pierwszej pomocy.

Podczas uczestnictwa w kursach na prawo jazdy jednym z wymogów jest też zapoznanie z zasadami pierwszej pomocy przedmedycznej.

Poszczególne firmy działające w branży BHP zajmują się organizacją odpowiednich szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.

Szkolenia te są skierowane do danej grupy odbiorców.
Wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy jest bardzo ważna w prawidłowym działaniu społeczeństwa, ponieważ uświadamia ludzi, jak należy pomóc osobie poszkodowanej w danej sytuacji.
Udzielenie pierwszej pomocy będzie się różniło w zależności od rodzaju zdarzenia.

Obowiązkiem pracodawcy, zawartym w przepisach w Kodeksie pracy, jest zapewnienie pracownikom szkoleń BHP, jednakże sam pracodawca także ma obowiązek udziału w odpowiednim szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Firmy działające w branży BHP posiadają w swojej ofercie specjalne szkolenia skierowane do pracodawców oraz osób kierujących pracownikami.
Uczestnikami takiego szkolenia są pracodawcy, w tym osoby kierujące przedsiębiorstwami państwowymi, spółkami, zakładami prywatnymi czy urzędami oraz inne osoby kierujące pracownikami, przykładowo mistrzowie, brygadziści czy kierownicy wydziałów.
Szkolenie jest przeprowadzone w formie seminarium wraz z metodą samokształcenia i kończy się egzaminem, który sprawdza przyswojoną wiedzę.
Szkolenie BHP dla pracodawców trwa około szesnastu godzin i kończy się egzaminem przeprowadzanym przez organizatora. Po ukończeniu kursu wydaje się odpowiednie zaświadczenie, potwierdzające udział w danym szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.Skrót PPOŻ oznacza nic innego, jak ochronę przeciwpożarową, która z kolei jest po prostu zbiorem zasad oraz działań, mających na celu zapobieganie pożarom oraz zapewnianie bezpieczeństwa w razie zaprószenia ognia. Elementami wchodzącymi w skład ochrony przeciwpożarowej są, między innymi, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego, odpowiedni sprzęt gaśniczy oraz przeprowadzanie szkoleń PPOŻ. Sprawy związane z ochroną przeciwpożarową wchodzą w skład bezpieczeństwa i higieny pracy, dlatego firmy działające w branży BHP często zajmują się także PPOŻ.
Pracodawca może więc zlecić takiej firmie przeprowadzenie szkoleń pracowników z zakresu PPOŻ, wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego czy przeprowadzenie odpowiedniego audytu.

Przestrzeganie wymaganych zasad z zakresu ochrony przeciwpożarowej w miejscu pracy z pewnością zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa oraz mniejsze ryzyko wystąpienia pożaru.

Nawet w razie wystąpienia niespodziewanego pożaru, odpowiednio wprowadzone zasady PPOŻ pomogą w szybszej i sprawniejszej ewakuacji. Pulsar BHP .
Dodane: 05-03-2020 11:11

Widok do druku:

Pulsar BHP