Podstawowe zespoły koparkoładowarki

regeneracja pomp hydraulicznych
Budowa koparkoładowarki Podstawowe zespoły koparkoładowarki to: podwozie, nadwozie, układy robocze. Podwozie Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych.
Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie.

Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem. Nadwozie Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa.

W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski.

Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się.

Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami. Układy robocze Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania.

Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu.

Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne.

Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka

Podział spycharek

regeneracja pomp hydraulicznych
Podział spycharek Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik gąsienicowe kołowe z ramą sztywną przegubową Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu) bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy) segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne) czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej) specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym) skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku) uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej) Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem hydrauliczne mechaniczne Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka

Jak działają hamulce w samochodach?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć.

Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz.

Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe. W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny.

Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania.

Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę.
W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania.
Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany..