Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu.
Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła.
Filtr oleju jest elementem układu smarowania.
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie urządzeniami, które mają na celu doprowadzenie ładunku do silnika i usunięcie z nich spalin. Rozrząd może być: zaworowy ? sterowanie zaworami ssącymi i wydechowymi - momentem i czasem otwarcia. tulejowy, gdzie tuleja przesuwno-obrotowa otwiera i zamyka zawory ssące i wydechowe. tłokowy (szczelinowy) ? tłok otwiera i zamyka okna (szczeliny) do kanałów: ssących, przelotowych i wydechowych. sterowany przepustnicą obrotową która otwiera i zamyka okna dolotowe dla ładunku (mieszanki). rozrząd mieszany (tłokowo-zaworowy) ? np.
ładunek do silnika obywa się oknami (szczelinami) w DMP, a spaliny są usuwane przez układ zaworów w głowicy (większość silników wodzikowych, niektóre silniki rotacyjne) Dwa pierwsze są stosowane w silniku czterosuwowym, trzy pozostałe w silniku dwusuwowym Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_rozrządu_silnika_spalinowego.