Zanim umieścimy nasze ogłoszenie na internetowych portalach pośredniczących pomiędzy klientami a sprzedającymi, musimy jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest to przedsięwzięcie dla nas opłacalne.
Okazuje się, że w przypadku wielu mniejszych elementów do samochodu czy motocyklu sprzedaż przez Internet ma sens, jednak gdy chodzi o większe części transport jest na tyle kłopotliwy, że całe przedsięwzięcie jest nieopłacalne.
Koszt transportu często może przewyższać bowiem cenę, jaką pragnąłby otrzymać sprzedawca.W zależności od rodzaju przetwarzanej energii: zasilane energią chemiczną lub atomową silnik cieplny silnik o spalaniu wewnętrznym nanosilnik tłokowy silnik spalinowy silnik odrzutowy silnik wielopaliwowy silnik jonowy silnik o spalaniu zewnętrznym maszyna parowa turbina parowa silnik Stirlinga silnik elektryczny silnik jonowy silnik hydrauliczny silnik pneumatyczny silnik wiatrowy ? wiatrak silnik wodny ? koło wodne, turbina wodna silnik napędzany anihilacją ? hipotetyczny silnik żywy ? człowiek, zwierzę ? nazwa aktualnie bardzo rzadko używana W zależności od ruchu elementu odbierającego energię: z ruchem posuwisto zwrotnym (silniki tłokowe) z ruchem obrotowym (silniki turbinowe, silniki Wankla) bez ruchomego elementu (silnik rakietowy, silnik liniowy). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik
Pierwsze pojazdy napędzane parą (1769-1830) Powóz parowy konstrukcji Richarda Trevithicka stosowany w Londynie z 1802 Lokomotywa Trevithicka Rakieta Stephensona Lokomotywa Johna Blenkinsopa z 1812 Pojazd Siegfrieda Marcusa z 1889 Ford Model T z 1911 Jednak pierwszym udokumentowanym pojazdem napędzanym silnikiem cieplnym był parowy wehikuł francuskiego inżyniera wojskowego, Nicolasa-Josepha Cugnot, zbudowany w 1769.
Pojazd Cugnot?a przeznaczony do ciągnięcia dział, był napędzany prymitywną, dwucylindrową maszyną parową, która umożliwiała jego ruch z prędkością zaledwie 4 km/h.
Parowóz ten nie odniósł jednak sukcesu finansowego, i dlatego też często błędnie podaje się Rakietę George?a i Roberta Stephensonów jako pierwszy parowóz świata.
Został on skonstruowany w 1829, właściwie była to udoskonalona wersja parowozów konstruowanych w poprzednich latach (pierwszą linię kolejowa George Stephenson uruchomił już w 1825).4000 p.n.e.
? koło 1740 ? najstarszy znany rysunek parowego działa samobieżnego 1769 ? artyleryjski ciągnik parowy Nicolasa Cugnota 1801 ? parowy trójkołowiec Richarda Trevithicka 1811 ? angielski wynalazca John Blenkinsop wraz Matthew Murrayem opatentował konstrukcję parowozu z kołem zębatym poruszającym się po zębatej szynie biegnącej z boku torów. 1825 ? dyliżans parowy (omnibus) Gurneya w Anglii 1827 ? amerykański pojazd parowy Oshkosh Shomera i Farranda 1834 ? dyliżans parowy Dietza we Francji 1865 ? angielska ustawa Ustawa o czerwonej fladze praktycznie zakazuje używania drogowych pojazdów parowych 1875 ? pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym ? Siegfried Marcus, Wiedeń 1888 samochód ze skrzynią biegów ? Carl Benz Opona pneumatyczna ? John Boyd Dunlop 1894 ? we Francji odbył się pierwszy wyścig samochodowy z serii Grand Prix na 126 km trasie Paryż ? Rouen 1897 ? Stanisław Grodzki uzyskuje pierwsze prawo jazdy wydane w Warszawie na prowadzenie samochodu Peugeot P-9 1904 ? w Warszawie powstają omnibusy z silnikiem 1913 ? taśma produkcyjna ? Henry Ford 1919 ? rozrusznik silnika elektryczny 1925 ? hamulec hydrauliczny 1932 ? automatyczna skrzynia biegów ? F.