czytaj dalej na tej stronie

Wizyta u mechanika samochodowego

czytaj dalej na tej stronie Każdy właściciel samochodu co jakiś czas musi odbyć wizytę u mechanika.
Nawet, jeżeli posiada w pełni sprawny samochód, to będzie musiał dokonać wymiany opon przed zimą czy na wiosnę.
Dlatego bardzo zainteresowany jest tym, jakie koszty mogą być związane z wizytą u mechanika.

Stara się także znaleźć dla siebie takiego mechanika, który nie tylko będzie najlepszy, ale również będzie świadczył swoje usługi po rozsądnej cenie.

Jest to bardzo ważne dla właściciela samochodu, żeby mógł korzystać z usług polecanego pod każdym względem mechanika.
Jednak niektórzy właściciele samochodów nie patrzą na koszty naprawy samochodu, ale myślą przede wszystkim o swojej wygodzie.
Zamawiają więc mechanika do domu, jeżeli nie są w stanie ruszyć zepsutym samochodem.

Naprawa automatyki okiennej w samochodzie

Obsługa okien w samochodzie zasadniczo jest bardzo prosta.

W przypadku okien bez zamontowanej automatyki trzeba będzie obsługiwać je ręcznie.

Natomiast okienna automatyka pozwoli na obsługę okien za pomocą specjalnych guzików dobrze współgrających z samochodową automatyką.

Trzeba jednak przyznać, że w razie awarii takiej automatyki trzeba będzie od razu skorzystać z pomocy mechanika, ponieważ sam właściciel samochodu nie będzie w stanie naprawić takich okien.

Tymczasem naprawa samochodowej automatyki jest bardzo często wykonywaną przez mechaników usługą samochodową.
Mogą oni także w razie potrzeby dokonać wymiany całych okien samochodowych.
Natomiast sam właściciele samochodu będzie mógł wyczyścić nowe okna.

Opona dętkowa

Opona dętkowa Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka.
Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona.

Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka.

Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less). Opona "runflat" Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h.

W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę.

W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność8.

Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach9. Opony samochodoweŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna.