Infrastruktura liniowa

tanie busy z polski do niemiec
Infrastruktura liniowa Osobny artykuł: droga kołowa. Zobacz też: klasy i kategorie dróg w Polsce. Podstawowy podział dróg obejmuje drogi gruntowe i drogi twarde.

Inna klasyfikacja zakłada podział na ogólnodostępne na określonych warunkach drogi publiczne oraz drogi niepubliczne (wewnętrzne, prywatne). Oprócz tego wyróżnić można jeszcze trzy podziały dróg publicznych, według następujących kryteriów12: Kryterium funkcji w sieci drogowej13: krajowe ? mogące stanowić również odcinki dróg międzynarodowych wojewódzkie powiatowe gminne lokalne miejskie (ulice) zakładowe Kryterium stopnia dostępności i obsługi przyległego terenu: autostrady ? dostęp do nich jest zapewniony wyłącznie dla pojazdów samochodowych przez węzły na przecięciach z wyselekcjonowanymi drogami publicznymi, ruch bezkolizyjny, zawsze wyposażone we dwie, trwale rozdzielone jezdnie jednokierunkowe drogi ekspresowe ? dostęp zapewniony jest przez węzły, jak i przez skrzyżowania jednopoziomowe, dopuszcza się kolizje, które mogą wystąpić na jednopoziomowych skrzyżowaniach lub przecięciach z niektórymi drogami publicznymi, może być drogą dwu lub jednokierunkową, zależnie od wielkości natężenia ruchu drogi ogólnodostępne (jedno- lub dwujezdniowe) ? wszystkie pozostałe, które można zaliczyć do dróg na podstawie pierwszego kryterium Kryterium kwalifikacji technicznej: klasy I ? autostrady i drogi o podobnych parametrach (np.

międzynarodowe) klasy II ? magistrale przeznaczone wyłącznie dla pojazdów samochodowych klasy III ? drogi jednojezdniowe, ruch mieszany o znaczeniu ogólnokrajowym lub międzynarodowym klasy IV ? ruch mieszany o znaczeniu regionalnym lub wewnątrz-regionalnym klasy V ? drogi lokalne Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy

Autobusy przegubowe - rodzaje

tanie busy z polski do niemiec
Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe).

Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób.

Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów.

Budowane są jako trójosiowe (do ok.

18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok.
21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości).
Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe.
W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy.
Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy

Czym jest autokar

Autokar (autobus turystyczny, autobus dalekobieżny) ? autobus przystosowany do przewozów pasażerskich na duże odległości, na trasach międzymiastowych i międzynarodowych.

Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający wyłącznie miejsca siedząceŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar

.